بد ایستادن مشکلی نیس که بتونین در یک چشم برهم زدن اصلاحش کنین. صبور باشین؛ رسیدن به حالت ایدئال ایستادن چند سال طول می کشه. در این مطلب به نکاتی اشاره می کنیم که در اصلاح این عادت به شما کمک می کنن. حالا پشت تون رو صاف کنین و با ادامه این مطلب همراه شید.

 

۱. یکی از بهترین روش ها واسه درست ایستادن کنترل اون از راه ذهن تونه. تصور کنین که از پشت گردن تا دنبالچه تون (استخوان مثلثی شکلی که در انتهایی ترین بخش ستون فقرات قرار داره) رشته ای هست که باید در وضعیت مناسبی قرار داشته باشه. تکنیک تصویرسازی یک روش عالیه که به درست ایستادن کمک می کنه.

۲. وزن تون رو به طور مساوی روی دو پا پخش کنین. همیشه شکم تون رو به عقب بدین. اگه نمی تونین این کار رو به درستی بکنین، باید تمرینی به نام «خلأ» رو بکنین. دراز بکشین یا به حالت چهاردست و پا قرار بگیرین. از راه دهن یک دم شدید داشته باشین و نفس تون رو نگه دارین. با هم شکم تون رو تا جایی که می تونین به عقب بدین. ۱۵ ثانیه بشمارید، بعد عضلات تون رو با دقت به حالت آرامش برگردانید. این تمرین رو چند بار تکرار کنین.

۲۰ نکته کاربردی واسه اینکه طرز ایستادنتان رو اصلاح کنین  آموزشی

۳. در هر شرایطی باید پشت تون صاف باشه. واسه حالت درست ایستادن باید واسه چند دقیقه پشت گردن، ساق پا، باسن و تیغه ی شونِه تون رو در خلاف جهت به دیوار فشار بدین. مثل این تمرینات به شما کمک می کنن تا برابری حالت بدنی تون رو بهتر حفظ کنین.

۴. مؤثرترین تمرین واسه اصلاح حالت ایستادن شنا کردنه. چون شنا تموم عضلات پشت، شکم و دستا رو درگیر می کنه. پس سیستم عضلات تون تقویت و پشت تون هم صاف تر می شه. جدا از اینکه این بد نیس بدونین شنا کردن تأثیراتی هم بر مغز و روح شما می ذاره.

۲۰ نکته کاربردی واسه اینکه طرز ایستادنتان رو اصلاح کنین  آموزشی

۵. در زمان رانندگی باید درست بشینین. واسه این کار صندلی ماشین رو به دسته ای تنظیم کنین که بدون خم شدن و ایجاد فشار روی بدن ، پاتون به پدال برسه. همیشه باید گردن، پس گردن و پشت تون به صندلی بچسبد.

۶. نحوه ی خوابیدن هم بر حالت ایستادن مؤثره. بهترین حالتِ خوابیدن اینه که به پهلو بخوابید و زانوهایتان کمی خم باشه. این حالت خوابیدن از تغییر شکل و واردآمدن فشار بر ستون فقرات جلوگیری می کنه. خوابیدن به این حالت باعث می شه خُرخُر نکنین و راحت تر نفس بکشین. بهتره بدونین پزشکان پیشنهاد می کنن به پهلوی چپ بخوابید.

۷. کلاسای یوگا هم به درست ایستادن کمک شایانی می کنن. یکی از فواید یوگا واسه سلامتی کمک به آرامش عضلات و بدنه. با کمک تمرینات یوگا راحت تر می تونین ستون فقرات تون رو صاف کنین. به لطف یوگا می تونین سالم تر و سرحال تر باشین.

۸. روزتون رو با حالت صاف شروع کنین. طوری بدن خود رو بکشین که انگار می خواید به سقف دست بزنین و تا پایان روز پشت تون رو صاف نگه دارین. شروع روز با حالت ایستادن مناسب، اولین قدم واسه درست ایستادنه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ۲۰ ویژگی یک فروشنده حرفه ای

۹. اگه می تونین در حالت نشسته آشپزی کنین، همین کار رو بکنین. بهتره واسه آشپزی روی میز خم نشید.

۱۰. اگه کارتون به گونه ایه که باید زمان زیادی رو در روز بایستید، سعی کنین هر ۲ ساعت چند دقیقه ای بشینین. با این روش به پشت تون کمی استراحت میدید.

۱۱. سعی کنین روی لبه صندلی بشینین و پشت تون رو در حالت آرامش قرار بدین. این کار به کنترل خودتون هم کمک می کنه.

۱۲. بهترین فاصله واسه ایستادن تا میز اتو ۱۰ تا ۱۵ سانتی متره. بهتره در این فاصله قرار بگیرین و لباس تون رو اتو کنین.

۱۳. یک راه مناسب واسه آرامش پشت تون «کشش گربه ای» است. روی کف دستان و زانوان خود قرار بگیرین. به شکلی به پشت تون قوس بدین که بتونین با چانه قفسه ی سینه رو لمس کنین. بعد پشت تون رو در خلاف حالت قبلی خم کنین و چانه ی خود رو به طرف بالا بگیرین. این تمرین رو ۱۰ بار بکنین. پس از اون احساس راحتی می کنین.

۲۰ نکته کاربردی واسه اینکه طرز ایستادنتان رو اصلاح کنین  آموزشی

۱۴. به جای اینکه واسه نگاه کردن به گوشی موبایل سرتون رو خم کنین، گوشی موبایل خود رو جلوی چشم تون بگیرین. این کار از نا آرومی وارده بر ستون فقرات در ناحیه گردن کم می کنه.

۱۵. زمانی که خرید می کنین، به جای گذاشتن وسایل در یک کیسه، اونا رو در دو کیسه بریزین و در دو دست خود بگیرین تا فشار وارده تقسیم شه.

۱۶. احتیاجی نیس تموم روز کفش پاشنه بلند بپوشید. بهتره تا جایی که می تونین کفش راحتی بپوشید.

۱۷. می تونین یکی از تمرینای مدلا رو تمرین کنین. کتاب عریضی رو روی سرتون قرار بدین و سعی کنین در این حالت راه برید. این کار به بهتر شدن نحوه ی ایستادن و راه رفتن کمک می کنه.

۱۸. معمولا ما کیف مون رو فقط با یکی از دستان خود حمل می کنیم. این کار موجب تغییر شکل ستون فقرات می شه. پس یادتون باشه کیف تون رو بعضی وقتا بین دستان خود جابه جا کنین.

۱۹. روی گوشی موبایل تون زنگ هشداری بذارین با این درون مایه: پشتت رو صاف کن!

۲۰. خجالت رو کنار بذارین. یکی از دلایل خم شدن، نبود اعتماد به نفسه. واسه افراد خجالتی راحت تره که در لاک خودشون باشن و زیاد جلب توجه نکنن.

زمانی که صاف بایستید و اعتماد به نفس کامل داشته باشین، دیگر بقیه به کیف کهنه تون توجهی نمی کنن. شما احساس می کنین که چه قد بلندی دارین و خیالات مثبتی نسبت به خودتون دارین.



 


دسته‌ها: آموزشی