تنها راه نجات در این اقتصاد، حرفه ای عمل کردنه. به گفته گرانت کاردون (Grant Cardone)، متخصص فروش و نویسنده ی کتاب «بفروشین یا فروخته شید: چیجوری راه خود در کار و کاسبی و زندگی رو پیدا کنین»، «تنها همین کار پول سازه. اگه نمی خواهید در فروش حرفه ای باشین، شغل دیگری انتخاب کنین، چون نبود موفق براتون بسیار سخت هستش. فروشندگان حرفه ای، موتور هر اقتصادی در جهان هستن.»

۲۰ ویژگی یک فروشنده حرفه ای آموزشی

۱. فقط به فروش فکر نمی کنن بلکه می خوان یک کسب وکار راه بندازن. فروشندگان حرفه ای فقط به دنبال این نیستن که چیزی بفروشن، بلکه می خوان یک کسب وکار راه بندازن. زمانی که شما به چیزی بالاتر از یک فروشِ صِرف فکر می کنین، توجه بقیه رو بسیار راحت تر جلب می کنین. اونا به چیزی که می خواید بگید علاقه بیشتری نشون میدن، چون چیزی که می گین بالاتر از یک فروش ساده س!.

۲. کسب وکار خود رو هر بار بر یک مشتری متمرکز می کنن و همیشه از راه آخرین مشتری به مشتری هایی دیگر می رسن. هیچ وقت فروشی انجام ندین که پس از اون مشتری رو از یاد ببرین. آخرین فروشی که انجام میدید باید دروازه ای واسه روابط و مشتریان جدید باشه. در این مورد جلب رضایت مشتری اهمیت ویژه ای داره.

۳. بیشتر از صحبت کردن، گوش میدن تا با درک نیازای مشتری، راه حلی براش پیدا کنن. فروشندگان حرفه ای همیشه از مشتریان خود می پرسن، به چه دلیل می خوان کاری انجام شه. با گوش کردن بیشتر شما می تونین خواستهای اونا بهتر درک کنین.

۴. همیشه بیشتر از چیزی که قول دادن، عمل میکنن و تعهد میدن. یک جمله قدیمی معروف در فروش می گه «کم تعهد بدین و بیشتر از حد تحویل بدین»، اما «کاردون» پیشنهاد می کنه باید «بیشتر از حد تعهد بدین و بیشتر از حد هم تحویل بدین».

۲۰ ویژگی یک فروشنده حرفه ای آموزشی

۵. زمان خود رو روی چیزایی (افرادی) صرف می کنن که اثر مثبت بر درآمدشان داره و از صرف زمان روی چیزایی (افرادی) می پرهیزند که واسه شون هیچ بازگشتی نداره. فروشندگان حرفه ای میدونن چیجوری زمان خود رو روی چیزی بذارن که واسه شون سودمنده. زمان خود رو با فعالیتی هدر ندین که هیچ منفعتی براتون نداره یا الان و حتی آینده هم براتون سودآور نمیشه.

۶. همیشه به دنبال راه های جدید، بهتر و سریع تر واسه افزایش فروش هستن. به زمان اهمیت بدین. فروشندگان حرفه ای همیشه به پیشرفت کارشون توجه می کنن و به دنبال راه های سریع تر واسه به آخرسر رساندن معاملات هستن.

۷. علاقه مند به سرمایه گذاری در روابط اجتماعی هستن، چون میدونن فاصله بین تماس و قرارداد با «رابطه» پر می شه. مشارکت تون رو در انجمنایی که در اونا عضو هستین بیشتر و در اونا سرمایه گذاری کنین و به عنوان هزینه بهش نگاه نکنین، چون که به پیشرفت این روابط احتیاج دارین.

۸. در مورد فروش تعصب دارن. ذهن فروشندگان حرفه ای شدیدا درگیر مشتریان و رشد کسب وکارشانه.

۹. واسه کسب نتیجه به اقتصاد بازار تکیه نمی کنن، بلکه به فعالیتای خودشون وابسته هستن. اگه حرفه ای هستین، در هر اقتصادی موفق میشید، چون اقتصاد خودتون رو ایجاد می کنین. شما خودتون راه رو مشخص می کنین و باعث تحقق هر چیز، صرفنظر از محیط و شرایط میشید.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ۱۶ شخصیت برجسته که به رغم ترک تحصیل، موفق و پولدار شدن 

۱۰. دور شون پر از افراد موفقه و زمان کمی واسه کسائی می ذارن که فرصت ساز نیستن. این افراد بعضی وقتا بی علاقه به بقیه به نظر می رسن، اما واقعیت اینه که اونا به بازدهی پایین علاقه ای ندارن. فروشندگان حرفه ای نمی خوان وقت خود رو با کسائی هدر دهند که هیچ کاری انجام نمی دن.

۱۱. هیچی رو به اندازه کافی خوب نمی دونن. این افراد احتیاجی به بقیه ندارن تا اونا رو مدیریت کنن و خودشون تشویق کننده خود هستن.

۲۰ ویژگی یک فروشنده حرفه ای آموزشی

۱۲. شکست در سعی واسه فروش رو شکست نمی بینن، بلکه اونو یه جور سرمایه گذاری در این فرایند میدونن. اگه نتونستید یک معامله رو به انجام برسونین، فکر نکنین سعی تون شکست خورده س. باید بدونین بعضی سعیا به نتیجه می رسن و بعضی نتیجه ای ندارن، اما همه اونا سرمایه گذاری در کسب وکار هستن.

۱۳. هیچوقت دست از مشتریانی برنمی دارن که چیزی از اونا نخریده ان، چون میدونن آخرش اونا هم روزی خرید می کنن. به یاد داشته باشین شما کسب وکارتان رو پیشرفت میدید، پس اگه تجربه سعی شکست داشتین، اونو به عنوان فرصتی واسه آینده ببینین.

۱۴. اونا ساعتا رو طبق دقیقه و هفته ها رو برحسب روز می شمارند. فروشندگان حرفه ای با زمان مثل شعبده بازه ها رفتار می کنن. اونا زمان رو مدیریت نمی کنن، اونو ایجاد و واسه خود موثر می کنن.

۱۵. مشکلات رو مثل فرصت می بینن. زمانی که به مشکلی برمی خورید، اونو به عنوان یک فرصت ببییند. اگه هیچ مشکلی نداشته باشین، یعنی هیچ ارزشی ندارین.

۱۶. اونا واسه آموزش، پیشرفت و انگیزهای شخصی خود سرمایه گذاری می کنن، چون میدونن این موارد وسیله فروش حرفه ای هستن. شما باید به سرمایه گذاری در کار خود ادامه بدین، مثل بازیکن فوتبالی که همیشه تمرین می کنه.

۱۷. اونا واسه شغل، کسب وکار و مشتریان خود سرمایه گذاری می کنن. دوباره باید تأکید کرد، همه چیز یک سرمایه گذاریه. روی امکانات و تسهیلات سرمایه گذاری کنین و بدونین که همه اینا مثل آب دادن به یک گیاهه. اگه مراقبت شغل، کسب وکار و مشتریان خود باشین، پول هم به دنبالش خواهد اومد.

۱۸. خود رو مقید به رعایت استانداردهایی می کنن که حتی بالاتر از انتظارات مدیرانشانه. هیچ مدیری ظرفیت واقعی شما رو نمی دونه. فقط خودتون از اون خبر دارین، پس استانداردهایی بالاتر از چیزی که بقیه در شما می بینن، واسه خودتون مشخص کنین.

۱۹. احتیاجی به پاسخگویی به افراد دیگر ندارن. اونا افرادی مسئولیت پذیر با حس رهبری، انگیزه و هدف هستن.

۲۰. همیشه در حال فکر کردن، برنامه ریزی و آماده شدن واسه موندگاری روابط با مشتریان خود هستن و همیشه انرژی دارن. هیچ وقت نباید دکمه ی «خاموش» داشته باشین.

۲۰ ویژگی یک فروشنده حرفه ای آموزشی

منبع : businessinsider


دسته‌ها: آموزشی