اگه شمام، بیشتر روز خود رو در اداره می گذرونین، شاید فکر می کنین که انجام منظمِ عادتای سالم، غیرممکنه (مگه اونکه شرکت تون، باشگاهی واسه کارمندان داشته باشه یا هر روز غذای کارمندان رو تهیه کنه. اگه اینطوریه که فرد بسیار خوش شانسی هستین). ولی من ثابت می کنم که اشتباه می کنین. من به ۱۹ راهِ ساده واسه رسیدن به ذهن، جسم و روح و روانی قوی تر، در محل کاری معمولی دست پیدا کردم. منظورم از ساده، اینه که این راه ها به اندازه ای سریع و آسون هستن که فکر نمی کنین بتونین با انجام اونا، حال خود رو بهتر کنین. ولی من ثابت می کنم که می تونین! واسه دانستن راه های حفظ سلامتی در محل کار، ادامه این مطلب رو بخونین.

 

۱. کنار دست خود، خوراکیای سالم بذارین

۱۹ راه خیلی ساده واسه حفظ سلامتی در محل کار  آموزشی

همونطور که نویسنده ی مجله موسیقیِ میوز (Muse)، نینا تامبورلو (Nina Tamburello) می گه: «وقتی دستگاه فروش خوراکیا یا باقیمونده ی خوراکیای جلسه ی ساعت ۳ بعدظهر در اداره، شما رو وسوسه می کنن، سخته که در طول ساعات بیکاریِ وسطای بعدظهر، به چیپس و بیسکوییتا نه بگیم.» پس بهتره ظرفی از بادام یا کلم خرد شده رو کنار لپ تاپ تون بذارین. این بسیار آسون تر از بلند شدن و آوردن چیزی از آشپزخانه ی اداره.

۲. با خودتون ناهار بیارین

۱۹ راه خیلی ساده واسه حفظ سلامتی در محل کار  آموزشی

وقتی ساندویچ رو خودتون درست می کنین، نه ساندویچ فروشی محل، می تونین نوع مواد غذایی رو که می خورید، کنترل کنین. درسته که این کار واسه شما زحمت داره، ولی واسه سلامتی و حساب بانکی شما، بهتره.

۳. وقت خود رو با افرادی که مراقب سلامتی شون هستن، بگذرونین

تحقیقات علمی می گه، شما چیزی رو می خورید که دوستان تون می خورن، پس با افرادی باشین که ناخودآگاه، به شما کمک می کنن تا عادات بد خود رو کنار بذارین.

۴. بایستید و حرکات کششی انجام بدین

ارگونومی در محیط کار یکی از اصلی ترین عادات واسه حفظ سلامتی در محیط کاره. حتی اگه فقط باید چند ایمیل رو جواب بدین یا کارای کوچیکی انجام بدین، نیم ساعت در روز رو وایس تاده و در کنار میزتون سپری کنین. شرط می بندم که این کار، انرژی شما رو افزایش می ده. اگه در اداره فضایی وجود نداره که بتونین در حالت وایس تاده کار کنین، دست کم یک بار در ساعت، در جای خود بایستید و حرکات کششی انجام بدین. هیچی بدتر از این نیس که در آخر روز، محل کار رو با گرفتگی گردن یا درد عضلات ترک کنین. پس با انجام ورزش، از این دردها جلوگیری کنین. شما می تونین این ورزشا رو پشت میز کارتون انجام بدین.

۵. عادتای درست کار با رایانه رو اجرا کنین

تموم روز خیره شدن به رایانه، خسته کننده س و به چشما، گردن، کمر و سر فشار میاره. پس بین کاراتون، استراحتای کوتاهی داشته باشین، میزان روشنایی مانیتور رو کم کنین، صاف بشینین، از قطره ی چشم استفاده کنین و بعضی وقتا، وضعیت خود رو تغییر بدین.

۶. ملاقاتای کاری رو در حالِ راه رفتن انجام بدین

۱۹ راه خیلی ساده واسه حفظ سلامتی در محل کار  آموزشی

ملاقاتای کاری تون رو در بین پیاده روی انجام بدین تا از نور آفتاب لذت ببرین و عضلات تون رو کشش بدین. شاید این کار موجب شه تا محل بیرون اومدن آب زیر زمینیای خلاقیت تو ذهن شما بجوشن.

۱۹ راه خیلی ساده واسه حفظ سلامتی در محل کار  آموزشی

۷. از پلها استفاده کنین

۱۹ راه خیلی ساده واسه حفظ سلامتی در محل کار  آموزشی

در شرایطیه که واسه ورزش کردن زمان کافی ندارین، استفاده از پله، راه سریعی واسه بالا بردن ضربان قلبه. (اگه مثلا در طبقه ی بیستم یا بالاتر کار می کنین، می تونین تا نیمه ی راه رو از پلها استفاده کنین و زمانی که خسته شدید، در نیمه ی دیگر از آسانسور استفاده کنین.) ایده ی خسته کننده ایه؟ ولی علم می گه این کار، شما رو باهوش تر می کنه!

۸. وسط روز، ورزش کنین

اگه می تونین، یک ساعت مرخصی بگیرین و به باشگاه یوگایی در نزدیکی محل کارتون برید یا بدوید. به گفته سردبیر ارشد مجله میوز، استیسی گاورونسکی (Stacey Gawronski)، پس از انجام این کار، روز واسه اون به سرعت گذشته و با وجود از دست دادن اون یک ساعت، تونسته کارای زیادی رو بکنه: «ورزش اونقدر موجب افزایش بهره وری ام شد، که متوجه نشدم ساعت چنده.»

۹. کمی چُرت بزنین

۱۰. بیرون کار کنین

۱۹ راه خیلی ساده واسه حفظ سلامتی در محل کار  آموزشی

لی مک لئود (Lea McLeod)، مربی مهارتای شغلی در مجله میوز می گه: «محل زندگی طبیعیِ شما، اتاقی پر از لامپای فلورسنت و رایانه نیس.» لپ تاپ یا نوت بوک قدیمی خود رو وردارین و بخشی از کارای خود رو (حتی به مدتِ کوتاهی) در پارکی در نزدیکی محل کار، نیمکتی در بیرونِ اداره یا رستورانی در فضای باز انجام بدین. این کار موجب کاهش استرس و رساندن ویتامین D به بدن شما می شه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ۱۶ سوالی که واسه بهبود پروسه فروش خود حتما باید به اونا جواب بدید

۱۱. زمانی رو به خودتون اختصاص بدین

شما نمی تونین تمومِ مدت کار کنین، و از طرفی تمومِ وقت کار کردن واسه شما خوب نیس. لیلی هرمان (Lily Herman) از نویسندهای مجله میوز می گه: «وقتی در من نشونه هایی از «نیمه خاموشی» ظاهر شد، تمایل دائمیِ من واسه کار کردن هم به سر اومد. در حالی که از بیرون و در ظاهر، کارکرد خوبی داشتم، کم کم از درون، خسته، بی انگیزه و بی روح می شدم.» پس، زمانی رو واسه «خودتون» در نظر بگیرین. می تونین واسه خودتون یک قهوه بیارین، در شبکه های اجتماعی بچرخی بزنین یا با یکی از همکاران تون گفتگو کنین.

۱۲. زیاد آب بخورین

این مورد، خیلی روشنه. مثل فواید نوشیدن آب، داشتنِ جسمی سرحال (و سردردهای کمتر در طول روز) است. رمز موفقیت من چیه؟ یک بطری آب جالب و قشنگ. بطریِ آب نی دار، دکمه ای یا بطریِ دارایِ دربِ تاشو رو امتحان کنین.

۱۳. از اسباب بازیای کاهش استرس استفاده کنین

۱۹ راه خیلی ساده واسه حفظ سلامتی در محل کار  آموزشی

سرخوردگی خود رو روی چیز دیگری به جز همکاران یا رئیس تون خالی کنین. این کار، موجب کاهش استرس در محیط کار و بهتر شدن روابط شما می شه.

۱۴. ورزش کردن در محلِ کار رو به یک سنت بدل کنین

در محل کار من در مجله اینترنتی میوز، همه ما طرفدارِ شنا رفتن در ساعت ۳ بعداز ظهر هستیم. در این زمان، اعضای گروه، کار خود رو متوقف کرده و با هم یک دور به شکل درازکش شنا می رن. این کار جدا از اینکه اینکه ورزشی سریع و کوتاهه، موجب نزدیک تر شدن همکاران به همدیگه می شه. ایده ام واسه تون الهام بخش بود؟ با همدیگه گروهی تشکیل بدین و سنتی رو واسه افزایش سلامتی خود پایه گذاری کنین. این کار رو می تونین خیلی راحت و مثلا با استفاده از نوشیدنیای سالم به جایِ چای یا با ۱۰ دقیقه پیاده روی در وسط روز انجام بدین.

۱۵. از پنجره به بیرون نگاه کنین

۱۹ راه خیلی ساده واسه حفظ سلامتی در محل کار  آموزشی

علم می گه که فقط نگاه کردن به یک درخت، می تونه استرس رو کاهش بده و موجب شه احساس بهتری داشته باشین. این مورد، شاید آسونترین نکته سلامتیه که به شما گفتم. (اگه در شهر زندگی می کنین و درختی در بیرون پنجره مشاهده نمی کنین، می تونین واسه محل کارتون یک گیاه بخرین.)

۱۶. لیوانِ دوم (سوم یا چهارمِ) قهوه تون رو با چیز دیگری جانشین کنین

به جای وارد کردنِ کافئینِ بیشتر به بدن، به جایِ قهوه ی بعد از ظهر از قهوه ی بدون کافئین، یا آدامس بدون قند استفاده کنین.

۱۷. صدای موسیقی رو کم کنین

گوش دادن به موسیقی با صدای بلند، به پرده ی گوش آسیب میرسونه. پس اگه به طور همیشگی با هدفون و با صدای بلند به موسیقی گوش میدید، صدای اونو تا کمترین درجه، کم کنین. با این کار، زمانی که رئیس تون شما رو صدا می زنه، صدای اونو می شنوین.

۱۸. به دستان تون استراحت بدین

۱۹ راه خیلی ساده واسه حفظ سلامتی در محل کار  آموزشی

دستاتون، تموم روز کارای سخت رو انجام میدن (بر خلاف پاهای تون)، پس بهتره با انجام حرکات کششی یا قرار دادن اونا به مدت کوتاهی روی پاها، به اونا استراحت بدین. شما که نمی خواهید به سندرم تونل کارپ گرفتار شید؟ در سندروم تونل کارپ، کانال عصبی در ناحیه مچ دست تنگ می شه.

۱۹. نفس بکشین

این مورد خنده دار به نظر می رسه، ولی اگه فقط یک دقیقه (با بیشتر) از زمان کارِ روزانه رو به نگاه کردن به دور و فقط نفس کشیدن اختصاص بدین، احساس بسیار بهتری دارین. اگه فکر می کنین که این کافی نیس، می تونین تمرکزِ حواس یا مراقبه رو هم امتحان کنین.

نکته آخر اینه که همه چیز رو در حد تعادل نگاه دارین. عادات سالم، یعنی ایجاد تعادل بین کار و تفریح، بیسکوییت و سبزیجات، نشستن و ایستادن. شما مجبور نیستین تفریح کردن یا نوشیدن نوشابه با همکاران تون رو متوقف کنین، ولی مراقب باشین که میزان و تعدادِ دفعاتی که کاری ناسالم رو به کاری سالم تر و بهتر ترجیح میدید، بیشتر از حد زیاد نشه.

منبع : themuse.com

دسته‌ها: آموزشی