مدیریت یک کسب وکار موفق، قبل از هر چیز با شناخت نیازها و خواستهای کارکنان رابطه داره. جدا از اینکه اون، توجه به کارکنان و ایجاد روابط مؤثر با اونا از اهمیت بسیاری برخورداره. شاید بدونین که خیلی از کارفرماها درباره حقوق، تعطیلات و رشد کارکنان عدالت رو رعایت نمی کنن، اما می دونستین که خیلی از همین کارفرماها حتی وقت کافی صرف نمی کنن تا اسم کارکنان شون رو یاد بگیرن؟ یک نظرسنجی نشون داد کارکنان حتی بیشتر از حقوق ناعادلانه و احساس بی ارزشی، از اینکه کارفرمایشان اسم اونا رو نمی دونه ناراحت هستن. در این مطلب به بررسی بعضی از شایع ترین مسائل و ناراحتیایی که کارکنان در محل کار با اونا روبرو هستن می پردازیم. با ما همراه باشین.

 

۱. به مشکلات و اختلافات اونا رسیدگی نمی شه

خیلی از کارکنان شکایت دارن که بخش منابع انسانی سازمان یا شرکتی که در اون کار می کنن، به مشکلات و اختلافات اونا خوب رسیدگی نمی کنه. در یک نظرسنجی که در این رابطه انجام شد، تقریبا یک چهارم کارکنان گفتن که کارکرد بخش نیروی انسانی محل کارشون در حل مشکلات ناامیدکنندهه.

۲. کارمند کار می کنه، مدیر برداشت می کنه

۱۶ مسئله ای که کارمندان رو در محیط های کاری آزرده می کنه آموزشی

معمولا کارکنان ساعتا سخت کار می کنن و عوضش به اعتبار و خوشنامی کارفرما اضافه می شه. این واسه کارکنان بسیار ناراحت کننده س. طبق یک نظرسنجی، ۱۷ درصد از کارکنان گفتن کارفرمایشان با ایده های اونا اعتبار زیادی کسب می کنه اما این موضوع واسه صاحبان این ایده ها هیچ مزیتی به همراه نداره.

۳. رشد و پیشرفتی در کار وجود نداره

یکی از مسائل مهم دیگری که کارکنان بیشتر با اون روبرو می شن، از دست دادن یک سیستم پشتیبانی جامعه که به اونا کمک کنه در کارشون رشد کنن. طبق یک نظرسنجی، فقط ۴۱ درصد از کارکنان با اطمینان اعلام کردن که کارفرمایشان به اونا کمک می کنه تا در حرفه شون پیشرفت کنن.

۴. کارفرما در اونا اشتیاقی ایجاد نمی کنه

انگیزه و اشتیاق واسه کار یکی از عوامل مؤثر در افزایش بهره وری کارکنانه؛ چیزی که متأسفانه در خیلی از موارد اتفاق نمی افته. در یک نظرسنجی، فقط ۳۵ درصد از کارکنان اعلام داشتن که کارفرمایشان واسه اونا الهام بخشه و باعث می شه اونا مشتاقانه به کارشون بدن.

۵. از کارمندان به قدر کافی تشکر نمی شه

در یک کسب وکار در حال رشد، رابطه بین کارفرما و کارکنان خیلی خیلی مهمه. نبود وجود یک رابطه قوی بین مدیران و کارمندان، مشکلاتی رو واسه شرکت به وجود میاره. یکی از نتیجه های نبود رابطه بین مدیران و کارمندان که واسه کارکنان بسیار ناراحت کننده س، اینه که از کارمند تقدیر کافی به عمل نمیاد. یک نظرسنجی نشون داد ۶۳ درصد از کارکنان احساس می کردن به اندازه کافی به دلیل چیزایی که به دست آوردن از اونا تقدیر نمی شه.

۶. به استراحت کارمندان توجه نمی شه

۱۶ مسئله ای که کارمندان رو در محیط های کاری آزرده می کنه آموزشی

یک نظرسنجی نشون داد ۸۰ درصد از مدیران میگن واسه استراحت کارکنان اهمیت زیادی قائل هستن و به اندازه کافی به اونا مرخصی میدن. ۶۹ درصد از اونا هم گفتن که خودشون کارکنان رو تشویق می کنن که بعضی وقتا به خودشون استراحت بدن. اما با توجه به گفته های کارکنان این موضوع کمی بزرگ نمایی آمیز به نظر می رسه. ۶۷ درصد از کارکنان گفتن که هیچوقت از کارفرمایشان چیزی در این باره نشنیده ان یا با مخالفت اونا روبه رو شدن.

خیلی از این کارکنان حتی در تعطیلات هم احساس می کردن از محیط کار دور نیستن و پس از اون لذت نمی بردن. طبق یک مطالعه، دو سوم از کارکنان اعلام داشتن که در تعطیلات هم مجبور شدن کار کنن.

۷. دستورات و وظایف کارمندان نامشخصه

اگه کارکنان ندانند دقیقا قراره چه کاری بکنن، چیجوری می تونن از عهده ی وظایف شون برآیند؟ طبق یک نظرسنجی، ۵۷ درصد از کارکنان از اینکه کارفرمایشان دستورات مشخص و واضحی رو به اونا ارائه نمی ده شکایت داشتن.

۸. خیلی از مدیران واسه کارمندان وقت نمی ذارن

یکی از مسائل ارتباطی مهم دیگر که معمولا کارکنان از اون شکایت دارن اینه که کارفرماها واسه کارمندان وقت نمی ذارن. در یک نظرسنجی بیشتر از نصف کارکنان گفتن در خیلی از موارد، مدیران ملاقاتای دسته جمعی با کارمندان در نظر می گیرن اما واسه هر کدوم از اونا به طور جداگونه وقت ندارن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ۲۰ نکته کاربردی واسه اینکه طرز ایستادنتان رو اصلاح کنین 

۹. کارفرماها توجه کافی به کارمندان ندارن

شاید باور نکنین اما واقعا بعضی کارفرماها حتی اسم کارمندان شون رو نمی دونن! طبق یک مطالعه، ۳۶ درصد از کارکنان شکایت داشتن که مدیران حتی اهمیتی نمی دن که نام اونا رو بدونن.

۱۰. مدیریت سازمان نقاط ضعفی داره

به طورکلی، مدیریت ضعیف همون چیزیه که کارکنان رو از یک سازمان فراری می ده! یک نظرسنجی نشون داد ۶۵ درصد از خواهندگان کار، به دلیل ضعف مدیریت در محل کار قبل شون در جست وجوی شغل جدید هستن.

۱۱. دریافت حقوق ناعادلانهه

۱۶ مسئله ای که کارمندان رو در محیط های کاری آزرده می کنه آموزشی

طبق یک گزارش در سال ۲۰۱۷، حدود ۴۴ درصد از مدیران و رؤسا بر این باورند که کارمندان اونا تقریبا مساوی حقوق می گیرن. اما کارکنان چیز دیگری میگن! فقط ۲۰ درصد از کارکنان گفتن که دستمزدشان مساوی س.

۱۲. کارمندان احساس بی ارزشی می کنن

یک گزارش نشون داد خیلی از کارکنان جدا از اینکه اینکه از حقوق شون راضی نیستن، احساس بی ارزشی هم می کنن. کمتر از نصف کارکنان آمریکایی (در حدود ۴۵ درصد) احساس می کردن واسه شرکت شون باارزش هستن؛ درحالی که ۶۴ درصد از مدیران فکر می کنن به اندازه کافی از کارکنان شون تشکر می کنن.

۱۳. در مورد پرداختیا و مسائل کاری شفافیت وجود نداره

شفافیت در کار، یکی از عواملیه که باعث می شه کارکنان یک شرکت خوشحال و راضی باشن. البته بیشتر سازمانا به ویژه در مورد پرداختیا این حس شفافیت رو به وجود نمی بیارن. در یک مطالعه، فقط ۲۳ درصد از کارکنان اعلام داشتن که همه چیز در محل کارشون روشنه و درباره پرداختیا هم شفاف سازی می شه.

۱۴. کارمندان هیچ بازخوردی از مدیر دریافت نمی کنن

معمولا دادن بازخورد واسه یک مدیر کمی سخته اما این کار واقعا ضروریه. چون هم به کارفرما و هم به کارمند طبق رشد و پیشرفت سازمان کمک می کنه. در یک مطالعه، محققان به این نتیجه رسیدن مدیران همونجوریکه از دادن بازخورد منفی پرهیز می کنن، از دادن بازخوردهای مثبت که باعث افزایش بهره وری کارکنان می شه هم پرهیز می کنن. طبق یک مطالعه، به طورکلی ۲۱ درصد از مدیران از دادن بازخورد منفی و ۳۷ درصد از دادن بازخورد مثبت و هم منفی پرهیز می کنن. اظهارات کارکنان هم تقریبا صحت این آمار رو تأیید می کنه. در یک مطالعه دیگر، ۶۵ درصد از کارکنان گفتن که واقعا به بازخوردهای بیشتری از طرف کارفرما احتیاج دارن.

۱۵. مدیریت ذره بینی باعث تضعیف روحیه کارمندان می شه

اعتماد به کارکنان و توانایی انتقال درست وظایف به اونا از نقاط قوت مدیریت به حساب میاد و واسه مدیریت بهتر یک کسب وکار ضروریه. اما بعضی از مدیران این کار رو با زیرنظرگرفتنِ بسیار دقیق کارمند اشتباه می گیرن. خیلی از کارکنان فکر می کنن که کارفرمای اونا به دقت هر حرکت شون رو درنظر میگیره و توانایی درست کار کردن رو از اونا سلب می کنه. یک مطالعه نشون داد تقریبا ۶۹ درصد از کارکنان این موضوع رو تأیید کردن و ۶۸ درصد از اونا گفتن این موضوع باعث شده روحیه شون در کار ضعیف شه. ۵۵ درصد از کارکنان بر این باور بودن که بهره وری شون هم کم شده.

۱۶. بی عدالتی باعث کاهش بهره وری کارکنان می شه

۱۶ مسئله ای که کارمندان رو در محیط های کاری آزرده می کنه آموزشی

معمولا بیشتر کارفرمایان در محل کار یک یا چند عزیزدردانه دارن! یک مطالعه نشون داد ۵۶ درصد از کارفرمایان حتی پیش از اونکه مراحل ارزشیابی کارکرد کارکنان شروع شه یکی از افراد محبوب شون رو واسه ارتقای مقام تو ذهن شون در نظر می گیرن و در ۹۶ درصد موارد پس از مراحل ارزشیابی کارکرد (که فرمالیته به نظر می رسه)، این مقام به همون فردِ سوگلی می رسه! از دیدگاه کارمندان، ۷۵ درصد کارکنان گفتن که در محل کارشون شاهد اینجور تبعیضاتی بودن.

مشکلاتی مثل این باعث می شن کارمندان احساس ناجوری در محل کار داشته باشن و در صورت تغییر نکردن شرایط، دیر یا زود از شغل شون کناره می گیرن. بعضی از کارمندان واسه شرکت بسیار کارامد هستن و از دست دادن اونا واسه کسب وکار گران تموم میشه. بهتره مدیران واسه موفقیت بیشتر در کسب وکارشان و افزایش بهره وری کارمندان، به این موارد توجه کافی داشته باشن.




دسته‌ها: آموزشی